torsdag, augusti 24, 2006

Omodesta förhoppningar och kärlek

Det ringer, ni frågar, kärlek i Telias linor, från alla möjliga länder och nu också Schweitz. Käraste ni är änglar utan vingar, prinsar utan kronor och prinsessor utan torn, ni är underbara och ni är mitt liv. Jag önskar så innerligt att jag kunde skämta bort min egen oro denna gång men i ärlighetens råa namn måste jag tillstå, en liten tagg gnager innanför bröstbenet och läkarna känns tvetydiga. Jag kan lova att jag äter, som man ska, sover, som man ska, mår, som man ska och tänker i ljusa färger.

Jag drömde att jag och Elisabeth fäktade med gigantiska potatisstickor, på gräsmattan utanför vårt hus. Det var ganska roligt, tills vi upptäckte att ändarna var sylvassa.

Annars laddar jag för ett mail jag ska skriva. Snälla gud i helvetet, gör att den tyska exjobbsmannen tycker om mig. Jag ska äta min spenat var da och aldrig cykla mer, bara ta mig till München i vår.

Ps. Gud? Jag gillar inte att flyga cattle class. Går det att ordna business? Vore peachy. Ds.

13 kommentarer:

Blogger Nini sa...

Haha, gud läser din blogg så får du private jet direkt till München eller vart du vill..
Semester på nån söderhavs ö kanske?

Mkt sand å inga cyklar ;)

8/24/2006 11:26 fm  
Blogger Nini sa...

OM gud läser, skulle det ju vara...

8/24/2006 11:26 fm  
Blogger Chris sa...

hihi, baby, tror du att gud kan läsa? kanske, eller? i så fall hoppas jag att så sker.

8/24/2006 11:29 fm  
Blogger eff sa...

Svimma strategiskt en kvart efter start. Misstänker att du då får antingen ta igen dig i första klass eller åtminstone får du ligga i gången. Medtag lapp från läkare som förklarar att du inte kommer dö, men att du svimmar ibland om du tänker för mycket på sex. Hänvisa till uniformsfetisch och flygkaptenens extra snygghet i och med pilotglasögon.

Funkar garanterat.

8/24/2006 12:31 em  
Blogger Andreas sa...

Och funkar inte svimnings/fetisch-historian, så säger du bara: "Det är ju jag som är Mona, känner du inte igen mig?"

Fortsätt krya på dig, lät inte som nån höjdarhistoria det där.

Eller, eh, det gjorde det väl iofs på sätt å vis, men jag tror jag ska sluta nu innan det blir för invecklat...

8/24/2006 12:41 em  
Blogger Chris sa...

andreas? tänkte du för mycket nu? fniss.

eff rar, det där var ju helt otroligt klyftigt. men. jag har faktiskt svimmat i ett plan en gång. på väg mot azorerna. jag fick nöja mig med att ligga i o's knä hela vägen, inte en endaste hint till förstaklass fick jag. fnys. fat då hade jag ingen sexlapp förstås.

8/24/2006 12:47 em  
Blogger eff sa...

Sexlappen är nyckeln till Eldorado. Allvarligt.

8/24/2006 1:05 em  
Blogger Chris sa...

uhum.. bör man plasta in den och ha den runt halsen kanske? i en kedja?

8/24/2006 1:07 em  
Blogger eff sa...

Jag har min laminerad och förvarad i plånboken.

Hur tror du Nelson Mandela slapp från Robben Island? Ett svimningsanfall och en insmugglad sexlapp. Works every time.

8/24/2006 1:19 em  
Blogger Studiomannen sa...

Sexlapp?

Måste fixas. Kanske funkar den när man ska deklarera eller parkera fel också. Bäjb-darling = jag skickar lite positiva vibbs så du får Erste Weltklasse att rumstrera omkring i.

8/24/2006 1:29 em  
Blogger Ullton sa...

Ibland kommer skit från förr ifatt en, och kan då visa sig som konstiga psykosomatiska symtom.. Kanske är det ngt sådant?
Håller tummarna för münchen, verkar helt klart soft!
Jag drar tillbaka till paris nu på måndag.. faan huvet är där så det känns skönt att skippa över kroppen nu på måndag

8/24/2006 4:37 em  
Blogger Andreas sa...

Tänkte? Hur menar du nu...

;)

Klart understimulerad på jobbet för tillfället bara..

8/24/2006 11:05 em  
Blogger Nini sa...

Klart gud läser!! Hur ska han annars veta vad barn önskar sig? Har du inte sett boken "Barn skriver till gud..."?

Tss...klart gud läser.

Å du är på väg till München i first class, jag lovar. Fick ett email om det nyss från högre makter ;)

8/25/2006 10:22 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida