onsdag, juli 11, 2007

Snart

Far till Skåneland vänner, blir borta en vecka och en halv. Idag syns solen litegrann, kanske kanske? Kanske blir det en fräken till. Jag är så dålig på att ha semester. Kryper ur mitt eget skinn, river naglarna i nervväggen runt omkring kroppen. Jag undrar när min hjärna vilade sist. I mars 2002? Ska försöka sitta på en pall och läsa Pamuk och Gordimer och kanske skriva ett brev. Ett pappersbrev, för i Skillinge finns ingen www, ingen tv ingen dator ingen nothing. Där finns en vinkyl och en pall. Jag har blivit tvingad (vänligt tillfrågad?) att inte ta med mig datorn. Låter bli, heliga moder Maria detta blir min död. Nej, är onödigt pessimistisk nu, ska ju ha semester? Tror det är en synomym till ledighet. Som är behövd.

Pepp, bilen går, skivorna är laddade, bikinin för liten och landet väntar. Hörs snart.

/Gåspennan

13 kommentarer:

Blogger eff sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

7/11/2007 11:13 fm  
Blogger Jenny sa...

Åh. Skåne. Önskar att jag hade kunnat ha en avslappnad kärleksaffär med henne och inte känna de där krypningarna... Ha det fint, kära.

7/11/2007 11:29 fm  
Anonymous Anonym sa...

Sola lugnt, själv så fortsätter jag att slava på kung cheops pyramid!

7/11/2007 12:12 em  
Anonymous Anonym sa...

Ha det fint fröken så ses vi när du blitt fräken. Kram.

7/11/2007 1:08 em  
Blogger Zoe sa...

det låter fint. tycker om skåne. all skit där. det grötiga. en vän. en rostig kärlek. skåne är najs.

7/11/2007 2:37 em  
Blogger Matt sa...

Den som får pappersbrevet kommer bli överlycklig.

7/11/2007 2:50 em  
Blogger Maria sa...

Välkommen!

7/11/2007 10:05 em  
Blogger Gustav sa...

Låter onödigt att utsätta sig för så lång frånvaro av dator, frivlligt också? Ja men ha det gött där nere! Synes.

7/12/2007 3:11 em  
Blogger S sa...

Du fixar det! Jag har precis överlevt Dalarna utan dator. (Erkänner att jag smygbloggade en gång, men det är allt.) Precis som du är jag fruktansvärt dålig på att bara vara. Men försök. Kärlek.

7/12/2007 6:05 em  
Blogger egoistiska egon sa...

hoppas du har det bra. jag har precis läst pamuk.

7/15/2007 10:46 em  
Anonymous Anonym sa...

hoppas du har det lovely i skåneland; fräknar är förövrigt bra skit. :-)

7/17/2007 6:27 em  
Blogger Studiomannen sa...

En liten bikini behöver inte nödvändigtvis vara av ondo. Myspys på och njut av vackra Skåne.

7/17/2007 9:29 em  
Anonymous Anonym sa...

Du vet inte hur rätt du har Eff...

7/20/2007 10:40 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida