tisdag, januari 20, 2009

Egennyttan and that jazz

Jag har lagat jordärtskockssoppa. Säg DET snabbt! Haha! Jag har också köpt en Situation Stockholm av en man vid spärren i Kista. Sen fick jag en släng av sleven, min egen, för jag skötte det inte så snyggt. När jag räckte honom mina två knyckliga tjugor sa han: åh det var min sista det. Då sa jag: vilken tur för... sen blev jag tyst. Jag hade tänkt säga: vilken tur för dig! Jag förstod inte just då varför jag tystnade men det kom till mig på vägen hem. Det var väl inte honom det var tur för, det var för mig som fick ett ex av den bra och läsvärda tidningen han säljer. Men aja, pity buy, det var inte vad jag hade tänkt mig att jag gjorde. Sen tänkte jag på altruism, vägglöss och hemlösa föräldrar hela vägen hem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida