onsdag, april 20, 2011

Påskpackar

Jag packar. Slumpmässiga plagg ur garderoben ner i en blå väska jag fick av min kille en gång när det var Christinadagen och jag råkade vara i Oslo hos honom. Det var fint. Nu har jag den att packa i. Jag hatar lite att packa. Det beror på att jag är pedant. Tanken på att åka iväg utan den perfekta kombinationen av kläder, salvor och böcker gör mig oerhört stressad. Därför drar jag på det in i det sista och far således alltid i väg med den mest inperfekta samlingen prylar tänkbart möjlig. Som nu tex. Jag har lagt allt i högar på soffbordet. Löpartights, skärp och en bikini. En varm tröja och en för kall jacka. Ingen lektyr, har ingen bra. Har läst ut allt och M har åkt iväg med Knausgård. Funderar seriöst på tjockboken om embedded systems av Barr och Massa. Är det semesterlektyr? Nog inte. Nåja. Nu ska jag ösa ner allt på soffbordet i väskan och hoppas att jag har rena underkläder nog för tre dagar. Hoppla.

4 kommentarer:

Anonymous e sa...

vart ska du (ni)?

glad påsk i vilket fall!

4/20/2011 11:30 em  
Anonymous eva sa...

känner så väl igen mig.... (länkar mig hit ibland från e´s sida, tycker du skriver trevligt)

4/21/2011 6:19 fm  
Anonymous Maria sa...

Det är bara att andas och inse att skulle det knipa kan man tvätta trosor i vasken. Glad påsk!

4/21/2011 9:51 fm  
Anonymous christina sa...

e, jag är i skåne med alla andra stockholmare.

eva, tack så mycket! du är välkommen in så ofta du vill.

maria, tack detsamma!

4/22/2011 5:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida