tisdag, december 22, 2009

Klippt och skuren och god jul etc etc

Igår dårå, helt nytt. Jag är med lugg! Alltså tiden för detta. I kid you not, det tog FÄM timmar hos frisören. Inte bara lugg iofs, även färg och slingor. Kola, för den som undrar. Mitt huvud, kolaslingat. Jag skulle lätt kunna gömma mig i en julgodisskål. Vidare gick min rygg sönder. Många timmar i hipp men ergonomiskt katastrofal snurrstol, njet. Vad ska jag göra! Voltaren och ipren och ibumetin och what not, jag byter ut godiset mot piller. Det är inte kul alls, får attackstretcha? Om två timmar far jag till Pennybridge och firar jul (får stå under resan med den här smärtan, kan ej sitta). Klappar är köpta, slagna, rimmade etc etc. Det enda som rimmar på korg är borg och den enda som inte läser här är mormor, som ska få en svart shoppingkorg från Designhouse Stockholm istället för den röda hon stulit från Ica. Man får inte göra så hur många helgade år över åttio man än är, och den är anskrämlig på toppen av rullatorn. It's a movement tydligen, pensionärer med icakorgar.

Ska svälja ett par vita till och krulla upp benen under hakan nu. Måste få ordning på detta, har ju lugg nu, är hipp.

Gul jod,
Gåspennan

10 kommentarer:

Blogger eff sa...

Torg.

12/22/2009 11:32 em  
Anonymous e sa...

Norg -e

12/23/2009 3:20 em  
Anonymous christina sa...

ni är så söta. dubbelpuss.

12/23/2009 3:39 em  
Anonymous Julia sa...

Pennybridge!


Sorg kanske man inte ska rimma på.

12/24/2009 1:47 em  
Blogger eff sa...

Du ska snacka med din chef och säga att din stol gör dig halt och lytt. Hen ska ta detta på största allvar. Om inte, börja mumla om sjukskrivning och invaliditetsutbetalningar. Då lär du prompt få besök av jourhavande ergonom.

En bra stol är billigt i sammanhanget. En bra chef vet detta. Det är inte fel att påpeka att en bra chef vet detta inför sagda chef som säkert vill vara bra.

12/27/2009 10:24 fm  
Anonymous chris sa...

eff, humhum. om en är konsult då och inte riktigt vet vem som är ens chef och en sitter hos kund och... tja. tror du en kan få en stol med snurr då?

löve.

12/27/2009 3:22 em  
Blogger eff sa...

Ta det med din chef på bolaget först då, inte chefen (vem det nu är) hos kund. Hen vet bästa vägen att gå vidare. Plus att du kan få stöd i snacket med chef hos kund om det nu skulle behövas (kan inte se att det ska vara något problem).

I ärlighetens namn är det ju inget av företagen till gagn att du går sönder i ryggen när du sitter och sparkar röv. Oavsett var.

Lite synd att det är julledigt eftersom jag annars hade kunnat fråga min chef om hur det ska gå till.

12/27/2009 3:56 em  
Anonymous christina sa...

jag vet rent praktiskt hur det ska gå till, men eftersom jag för närvarande delar fönsterlös lokal avsedd för fyra personer med fem andra är jag tveksam till om jag får gehör på stolsbiten. men anyways, det finns ju inga andra sätt att göra't på än att fråga =).

pöss, tack för stödet!

12/27/2009 6:45 em  
Blogger eff sa...

Så länge en bra stol inte tar mer plats än den stol som nu håller på och mördar din rygg är alla motargument ren bullshit, dock. Alltså, verkligen.

Bolaget kan fan buda ut en stoljävel själva, allt är billigare än en anställd hemma med pajad rygg.

Fight the power.

12/27/2009 7:53 em  
Blogger Matt sa...

Gott nytt år. Hoppas du får en fin nyårsafton.

12/31/2009 10:12 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida