lördag, november 06, 2010

Using free software to fuel the revolution

Fscons blev bara en dag lång för mig i år men ack så bra för hjärtat den dagen var. Sjukt mycket bra och inspirerande talks, inte minst Karin Kosinas aka Kyrahs om hur tokhäftigt det kan bli när man ordnar workshop för ett gäng galna konstnärer i Damaskus, som på en vecka får lära sig använda och göra konst med hjälp av arduinos och processing. Jag ska köpa en själv, är rackarns sugen på en sån här:




Mitt talk
började kvart över fyra och innan dess hade mitt hjärta så klart hunnit hamra sig halvvägs ut ur bröstet. Det gick dock bra och folk verkade uppskatta det som sades och många kom fram efteråt och ville utbyta kontaktuppgifter. Det känns så jävla grymt att vi är på väg att bygga upp en litet med stabilt nätverk kring oss själva, och att jag liksom får vara med! Jag ska hålla samma talk om två veckor igen, på Geek Girl Meetup i Stockholm. Då blir det dock på svenska och kanske för åhörare som inte är lika insatta i just fri programvara som de som kommer på fscons. Ska bli fätt hätt att gå ggm och fortsätta sprida ordet. World domination 2011, eller nåt.

Senare var jag så här trött på tåget på väg hem:

6 kommentarer:

Anonymous .m. sa...

Nätverksbyggande är skiten. Troligtvis det bästa sättet att någon gång i framtiden få jobba med roliga saker som man trivs med.

Kanske ska skaffa en sådan där Lilypad, får bara tänka ut något kul att göra med den!

11/08/2010 10:08 em  
Blogger eff sa...

Jag ger tre tummar upp för din nya frippa!

11/09/2010 9:19 em  
Anonymous christina sa...

m, du kan få vara med på vår workshop!

eff, tack så mycket.

11/10/2010 8:38 fm  
Anonymous Anonym sa...

jag kan varmt rekommendera phidgets (www.phidgets.com) som ett alternativ.
Med ett sådant kort har jag byggt en automatiskt kattmattare för vildkatterna på landet. Jag styr den via min android mobil.Jag kan mata dom, ta kort på dom( detekterar dom med IR, som skickar mig ett sms). Det hela publicera sedan så klart automatiskt på fejjan. Allt med ett phidgetkort och lite trådlöst internet.

/Lars

11/11/2010 12:38 fm  
Anonymous chris sa...

lars, wow! tack för tipset.

11/11/2010 7:03 fm  
Anonymous Anonym sa...

you are very welcome.
Om du är nyfiken på hur det ser ut kan du söka på 'kattholken' på den där boken med alla ansikten.

Bara det att man får en linuxdist att leka med gör att man känner sig lite som hemma.
/Lars

11/11/2010 10:38 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida